چیدمان اتاق پسر

به نام خدا
 
. وسایل را منظم کنید
سبدهای حصیری یک گزینه‌ی خوب برای اضافه شدن به قفسه‌های کتاب هستند. این قفسه‌ها علاوه بر این‌که وسایل درهم و برهم بچه‌ها را پنهان می کنند، منظم کردن آن‌ها را نیز آسان می‌نمایند. اسباب‌بازی‌ها در یک سبد، پازل‌ها در سبد دیگر و وسایل نقاشی در دیگری و ..
2. رنگ‌هایی را انتخاب کنید تا همیشه به کار شما بیایند.
این پدر و مادر تصمیم گرفتند تا برای اتاق زمینه‌ی رنگی را انتخاب کنند که متناسب با جنسیت خاصی نباشد و هم برای نوزاد پسر فعلی و هم برای نوزاد آینده‌شان به کار بیاید.
3. وسیله‌ای شبیه وسایل دوران کودکی خودتان تهیه کنید
این صندلی تاشوی نارنجی شبیه صندلی است که مادر خانه، در کودکی‌اش داشته است. استفاده از این صندلی در اتاق کودک حس قشنگی برای مادر ایجاد می‌کند.
4. مبلمانی انتخاب کنید که به سرعت غیرکاربردی نشوند.
این کمد لباسی که می‌بینید، ارتفاع مناسبی به عنوان میز تعویض پوشک دارد و همزمان با بزر‌گ‌تر شدن کودک نیاز‌های بعدی او را هم برطرف خواهد کرد
5. از طرح‌ها و رنگ‌های بامزه استفاده کنید.
می‌توانید از رنگ‌های روشن و شاد و با زمینه‌ی حیوانات استفاده کنید که اختصاصا پسرانه یا دخترانه نشود.
6. از وسیله‌های شاد استفاده کنید
این آویزها و دایره‌های زیبا که می‌بینید جلوه‌ی جالبی به اتاق می‌دهند.
7. اجازه ندهید هیچ فضایی هدر شود.
یک کشو زیر تخت نوزاد شما می‌تواند فضای خوبی برای نگهداری وسیله‌های خواب باشد. اگر تخت شما چنین کشویی نداشته باشد می‌توانید از یک سبد یا سطل برای این کار استفاده کنید.
8. کتاب‌ها را جلوی دست قرار دهید 
طاقچه‌هایی که بالای قفسه‌های کتاب تعبیه شده‌اند می‌توانند جای خوبی برای کتاب‌های موردعلاقه‌ی کودک باشند و هر زمان که خواست کتاب بخواند دم دست او باشند.
9. از ترکیب‌هایی استفاده کنید که لبخند به لب شما می‌آورند. 
جغد حیوان موردعلاقه‌ی پدر این کودک است و به همین دلیل نقش زیادی در چیدمتان این اتاق دارد.
 
زماني كه مي خواهيد اتاق پسرتان را تزئين كنيد، بايد به اين نكته دقت كنيد كه كودكتان از چه چيزهايي لذت مي برد. سرگرمي ها، ورزش ها و كتاب هاي مورد علاقه اش چيست؟
    اگر سنش آنقدر پائين نيست، مستقيماً از خودش بپرسيد. سعي كنيد طرحي كه انتخاب مي كنيد ساده و پيرو يك الگوي هماهنگ باشد. از كودك نيز در اين مورد پرس وجو كنيد. حتماً به ياد داشته باشيد ذائقه كودكان بسيار سريع تغيير مي كند. پس سعي كنيد كه بيشتر لوازمي را انتخاب كنيد كه بتوان بعداً آنها را تغيير داد. مثل چراغ، تختخواب، قاليچه و غيره. ديوارها و سقف را با سايه روشني خنثي رنگ كنيد، به اين دليل كه تا زماني كه كودك بزرگ شود همچنان مناسب خواهد بود. 
    يك گزينه راحت تر و كم دردسرتر نسبت به يك تخته گچي، مي تواند يك تخته وايت برد آهنربايي باشد كه حتي براي كودك تبديل به سرگرمي خواهد شد و جاي آن را هم مي توان مدام تغيير داد. راه ديگر، اين است كه يك كاغذ طراحي بزرگ به ديوار بزنيد و مدادهاي رنگي و لوازم نقاشي را براي دسترسي آسان نزديك آن بگذاريد. 
    مدل هاي زيادي براي اتاق پسرها وجود دارد. 
    
    
    ٭ مسابقات اتومبيلراني 
    با شنيدن اين اسم، پرچم هاي سياه و سفيد شطرنجي و يك خط پايان به ذهنتان مي رسد. يك قاليچه كه طرح پيست اتومبيلراني دارد انتخاب كنيد. تختي كه شبيه به يك ماشين است، مي تواند جالب باشد. ديوارهاي اتاق را با عكس برگردان هاي ماشين تزئين كنيد. چند پوستر يا تقويم هاي عكس مربوط به مسابقات اتومبيلراني را به ليست تان اضافه كنيد و قفسه اي با عرض كم براي نمايش كلكسيون ماشين در نظر بگيريد. 
    
    
    ٭ فضاي كيهاني 
    با استفاده از تم فضا، سفري كوتاه به ستاره ها داشته باشيد. يك ست تختخواب آپولو(Apolo) با حاشيه فضا يا يك صندلي كه طرح ستاره روي آن دارد چيزهايي هستند كه كودك تان را ترغيب مي كند تا بلندپروازي كند. روي سقف، سياره ها و ستارگان شب تابي را به ترتيب صورت هاي فلكي نقاشي كنيد. 
    
    
    ٭ ورزش 
    ورزش، از فوتبال گرفته تا بيسبال و بسكتبال، تمي است كه سال ها مي تواند كارآيي داشته باشد. 
    به عنوان مثال براي تم بازي بيسبال، تخته بالايي تختخواب را با چوب مخصوص بيسبال بسازيد، از اين چوب ها به عنوان ميله پرده استفاده و پرده ها را از چوب بيسبال آويزان كنيد يا حتي چراغ خوابي با چوب بيسبال درست كنيد. 
    اتاق را به رنگ لباس تيم مورد علاقه پسرتان رنگ بزنيد. تخت ، اسباب و قاليچه هايي با طرح ورزش گزينه اي ديگر است. ايده هايي اينچنين براي ديگر ورزش ها پياده كنيد. 
    
    
    ٭ شخصيت هاي كارتون و فيلم 
    در اين تم براي هركس چيزهاي متفاوتي وجود دارد. بسته به اين كه پسرتان به كدام يك از شخصيت ها، ميكي موس، علاءالدين، شيرشاه و يا داستان اسباب بازي ها علاقه دارد. از تختخواب، چراغ و ديگر وسايل تزئيني كه آن طرح را دارد، استفاده كنيد. 
    
    
    ٭ دزدان دريايي 
    پسرهايي كه با خيال يك دزد دريايي به هيجان مي آيند، اتاقي را كه در آن از تم اقيانوس آبي، دكل ها و پنجره هاي كشتي، تورهاي صيادي و جعبه هاي گنج استفاده شده دوست خواهند داشت. 
    
    
    ٭ قطار، هواپيما و اتومبيل ها 
    در انتخاب تختخواب، تركيب ها و يا كاغذديواري كه تم هاي مربوط به حمل و نقل داشته باشد، گزينه هاي زيادي وجود دارد. 
    بيشتر افراد از رنگ هاي اوليه روشن استفاده مي كنند و طرح هاي چشمگيري را به وجود مي آورند. 
    يك ريل راه آهن دور تا دور اتاق بسازيد، چند هواپيما از سقف آويزان كنيد يا پا را فراتر گذاشته، تختي شبيه به ماشين خريداري كنيد.
    
 

 

مطالب مرتبط


    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn
    برچسب ها