دکوراسیون اتاق نوجوان

نکاتی در مورد اتاق نوجوانان
 
به دلیل اینکه نوجوان‌ها همیشه به دنبال آزادی و آرامش هستند، به‌طور معمول به فضایی بزرگ هم نیاز دارند تا به طور نسبی نیازهایشان فراهم شود...
 
 
 
نکاتی در مورد اتاق نوجوانان
 
به دلیل اینکه نوجوان‌ها همیشه به دنبال آزادی و آرامش هستند، به‌طور معمول به فضایی بزرگ هم نیاز دارند تا به طور نسبی نیازهایشان فراهم شود...
 
 
نکته اول( استفاده از بالش‌های دکوری، فرش‌های کوچک، آباژورهای پایه بلند و تابلوهای دیواری می‌تواند فضایی شاعرانه و دوست داشتنی در اتاق نوجوانان خلق کند.
نکته دوم) بوردهای بزرگ دیواری و یا مجموعه‌ای از عکس‌های مورد علاقه‌شان، تکه‌هایی از مجله‌هایی که دوستش دارند، اینها همه از مواردی است که نوجوانان بین سن ۱۲ تا ۱۹ سالگی به آنها علاقه‌مند هستند. با استفاده از این موارد می‌توانید فضایی را که باب میل نوجوان‌هاست خلق کنید.
نکته سوم) ایده‌های خلاقانه، مانند مجموعه‌ای از ماسک‌ها یا شمشیرهایی که به صورت ضربدری قرار گرفته‌اند، چاقوی شکار، زره‌های تزیینی همه می‌توانند بسیار جذاب باشند و فضایی کاملا متفاوت را به وجود آورند.
نکته چهارم) چراغ‌های مطالعه زیبا و جاشمعی‌های کوچک و زیبا که اشکال و طرح‌های مختلف دارند و همچنین اگر مطابق سلیقه نوجوان شما انتخاب شوند، می‌توانند فرزند شما را به درس خواندن تشویق کند.
نکته پنجم) صندلی‌های کوسن‌مانند بزرگ که زیرشان لایه‌ای محکم دارد و می‌توان آنها را در رنگ‌های مختلف با هم ست کرد، می‌توانند دکور مناسبی برای گوشه‌ای از اتاق باشند.
نکته ششم) صندلی‌های تاشو نیز گزینه‌های مناسبی هستند و فضای کوچکی را اشغال می‌کنند.
نکته هفتم) صندلی‌های راحتی علاوه بر زیبایی که به اتاق اضافه می‌کنند، می‌توانند جهت پذیرایی از دوستان فرزندانتان که برای تماشای فیلم یا درس خواندن به دیدارشان می‌آیند، گزینه‌های خوبی باشند. همچنین می‌توانید این صندلی‌ها را با کوسن‌های بزرگ و رنگی دکور کنید.
نکته هشتم) نوجوان‌هایی که اتاقشان را با خواهر یا برادرشان تقسیم می‌کنند، برای داشتن فضای خصوصی می‌توانند از پرده‌های وسط اتاق و یا تخت‌های کاناپه‌ای استفاده کنند.
نکته نهم) برای داشتن جایی جهت نگهداری وسایل مورد نیازشان مانند وسایل مرتب کردن موها، سی‌دی‌ها، لباس‌های کثیف و مجله‌ها می‌توانید از سبد و آویزهای لوله‌ای استفاده کنید.
نکته دهم) با قرار دادن یک کاناپه اضافی در اتاق و یا یک ست کاناپه تخت‌خواب‌شو که به عنوان تخت‌خوابی برای دوستانشان به کار رود می‌توان یک حال خصوصی در اتاق برایشان به وجود آورد.
نکته یازدهم) با داشتن یک میز کامل استاندارد، همراه با یک کامپیوتر شخصی به همراه صندلی راحت نوجوان‌ها می‌توانند به راحتی برای مدت طولانی درس بخوانند بدون اینکه پشتشان درد بگیرد. فضای درس‌خواندن برای نوجوان‌ها یکی از مهم‌ترین فضاهایی است که باید با دقت دکور شود.  
 
 
در این مقاله درباره چیدمان ساده و کم خرج متناسب با نیاز کودکان بزرگ‌تر، یعنی نوجوانان، صحبت کنیم.
اهمیت دادن به افکار و تخیلات نوجوانانی که در آستانه بلوغ فکری و جسمی قرار می‌گیرند. شاید بیش از آنکه برای پدر و مادر اهمیت داشته باشد ، برای خود نوجوانان مهم است. احساس مفید بودن در کنار استقلالی که در عمل به آنان می‌دهیم، کلیدی طلایی در دست تمام والدین است که می‌بایست به بهترین شکل ممکن از آن بهره بگیرند.
هر قدر اتاق یک نوجوان خلوت‌تر باشد. نظم فکری او بیشتر است و رفتارش نیز از آرامش بیشتری برخوردار خواهد بود.
همه پدران و مادران عزیز علاقه‌مندند که وسایل راحتی فرزند خود را مهیا کنند ، ولی شما کاربر گرامی حتماً به این نکته توجه داشته باشید که لزومی ندارد دور و اطراف اتاق نوجوان را شلوغ کنید. هر قدر اتاق یک نوجوان خلوت‌تر باشد. نظم فکری او بیشتر است و رفتارش نیز از آرامش بیشتری برخوردار خواهد بود.
 
 یک تخت، چند قفسه و یک میز تحریر ساده کافی است تا نوجوانان احساس استقلال خود را به دست آورد. در ضمن، اگر اتاق را با وسایل اندک بیارایید، فرزند شما از همان دوران رشد فرا می‌گیرد که وسایل اضافی و خرت و پرت جمع نکند و اطراف خود را بی‌جهت شلوغ و آشفته نسازد.
سعی کنید با لوازم ارزان قیمت و مفید که کارآیی لازم را داشته باشند ، اتاق مستقل برای هر یک از فرزندان خود مهیا کنید ، حتی اگر ابعاد اتاق کوچک باشد ، اهمیتی ندارد.
سعی کنید با لوازم ارزان قیمت و مفید که کارآیی لازم را داشته باشند ، اتاق مستقل برای هر یک از فرزندان خود مهیا کنید ، حتی اگر ابعاد اتاق کوچک باشد ، اهمیتی ندارد. اینکه نوجوانان شما بتواند محیطی مختص به خود در اختیار داشته باشد، برایش با ارزش است و همچنین از همان ابتدا به تجملات و وسایل بی فایده که باعث شلوغی محیط شده و کاربردی نیست هم علاقه مند نمی گردد.اما فراموش نکنید فرزند شما در این سن باید خودش در انتخاب وسایلش نظر بدهد و اطاقش را با سلیقه ی خودش بچیند.
 
 
● اتاق خواب نوجوان (جوان)
فرزندان جوان یا نوجوان شما از نظر سنی در مقطعی حساس به سر می برند. معمولا از سنین نوجوانی، تمایل به مستقل بودن در فرزندان شکل می گیرد و رفته رفته، این حس استقلال طلبی در آنان افزایش می یابد. از این رو، بهتر است که به فرزندان نوجوان خود اجازه دهید تا اتاق را مطابق با سلیقه خود، دکوراسیون و تزئین کنند و شما به عنوان راهنما و مشاور، نظرات خود را با آنها در میان بگذارید.
نوجوانان تمایل دارند که کارهای خود را در ساعاتی غیرمتعارف مانند نیمه شب یا صبح زود انجام دهند، لذا، بهتر است که اتاق آنها را در محلی قرار دهید که سر و صدای ناشی از فعالیت های آنها مانع استراحت شما نشود. البته، عکس این قضیه در مورد کودکان صادق است، یعی اتاق کودک باید نزدیک ترین اتاق به والدین باشد.
به فرزند نوجوان خود کمک کنید تا فضای اتاق را متناسب با فعالیت هایی که انجام می دهد، تقسیم بندی کند: فضایی برای مطالعه و انجام تکالیف، فضای قرار دادن تخت خواب، محل قرار دادن کامپیوتر. مکانی برای فعالیت های مورد علاقه نوجوانان مانند نواختن موسیقی، نقاشی و… نیز در نظر بگیرید و وسایل مورد نیاز برای هر یک از این فعالیت ها را در نزدیکی همان مکان، جاسازی کنید. معمولا، نوجوانان وسایل بسیار دارند. از این رو، بهتر است که با ایجاد فضاهای ذخیره سازی مناسب برای کتاب، CD و … روی دیوارها، مکان لازم برای قرار دادن این وسایل را در اختیار آنها قرار دهید.
نوجوانان علاقه دارند که اتاق خود را به شیوه های غیرمتعارف رنگ آمیزی و تزئین کنند. بهتر است که اجازه دهید تا در این فضا، آزادی لازم را برای انتخاب رنگ و تزئینات مورد علاقه خودداشته باشند و در عین حال، آنها را از تاثیر روانشناسی انواع رنگ ها آگاه کنید تا بتوانند تصمیمی درست بگیرند. به طور کلی، استفاده از رنگ های شاد در کنار رنگ های ملایم و خنثی مانند کرم، سفید، بژ و … می تواند فضایی شاد و دلنشین و مطابق با روحیه نوجوان ایجاد کند.
استفاد از نورپردازی های موضعی برای انجام فعالیت های مختلف، مفید است و می تواند باعث کاهش میزان مصرف برق شود. بهتر است که در نزدیکی مکان هر یک از فعالیت های نوجوان، از دیوارکوب، آباژور یا انواع دیگر نورهای موضعی با ولتاژ مناسب استفاده شود.
گاهی اتاق خواب نوجوان را در قسمتی از خانه قرار می دهند که ورودی مجزا از بیرون منزل داشته باشد. این امر، مزایایی دارد؛ از جمله این که وی در عین زندگی با افراد خانواده ، احساس استقلالی بیشتر دارد و رفت و آمدهای وی با دوستان، خللی در آسایش و خلوت افراد خانواده ایجاد نمی کند. در عین حال، رفت وآمدهای جوان خانواده به طور غیرمستقیم، تحت کنترل و نظارت خانواده قرار می گیرد و آرامش خیال والدین نیز تامین خواهد شد.
قرار دادن سرویس بهداشتی و حمام مستقل برای اتاق نوجوان می تواند مفید باشد، اما در خانه هایی با مساحت کم، بهتر است که از فضای مفید منزل، استفاده ای بهتر کرد.
● اتاق میهمان
معمولا، اتاق میهمان در خانه های بزرگ یا خانه های دوبلکس یا ویلایی در نظر گرفته می شود، اما در خانه های معمولی، اگر تعداد افراد ساکن در منزل، کم باشد، می توان اتاقی را به میهمان اختصاص داد. اتاق میهمان، اتاقی است که کاربری های مختلف دارد.
نخستین و مهم ترین کاربرد اتاق میهمان، سکونت موقت یک یا دو میهمان در این فضاست. از این رو، بهتر است که اتاق میهمان نیز دارای سرویس بهداشتی و حمام مستقل باشد. اگر نمی توانید برای اتاق میهمان سرویس بهداشتی مستقل تعبیه کنید، آن را نزدیک به سرویس بهداشتی ورودی منزل در نظر بگیرید تا استفاده از آن برای میهمانان، آسان و در دسترس باشد. قرار دادن دو تخت خواب در این فضا می تواند مفید باشد. در صورتی که می خواهید فضای اتاق با تخت گرفته نشود، استفاده از انواع مبل ها یا کاناپه های تخت خواب شو بسیار مفید است.
کاربرد دیگر اتاق میهمان، استفاده از آن به عنوان مکانی برای تعویض لباس میهمانان است. از این رو، بهتر است که مکانی برای آویختن لباس و آینه ای قدی در این اتاق تعبیه کنید. همچنین، اتاقی را به عنوان اتاق میهمان در نظر بگیرید که نزدیک به ورودی منزل باشد. قرار دادن اتاق میهمان در بخش خصوصی خانه، چندان مناسب نیست زیرا رفت و آمد میهمانان به بخش خصوصی منزل می تواند آسایش افراد منزل را از بین ببرد. در خانه های دوبلکس، اتاق میهمان حتما باید در طبقه اول در نظر گرفته شود تا میهمانان برای اسکان یا تعویض لباس، مجبور به بالا و پایین رفتن از پله ها نباشند.
 
رنگ‌هاي سفيد و كرم روشن در اتاق خواب سبب آرامش‌ مي‌شود. همچنين رنگ استخواني براي ديوارها و قاب‌هاي چوبي كرم، تختخواب و عكس‌هاي مناظر زيبا، به شما آرامش مي‌دهد. اگر به اتاقتان كاغذديواري مي‌زنيد، سعي كنيد از كاغذ ديواري‌هاي شلوغ استفاده نكنيد، هرچه رنگ آرام‌تر باشد، آرامش شما در زمان خواب بيشتر خواهد بود. به هنگام شب آينه‌هاي اتاق خوابتان را با پارچه‌اي روشن بپوشانيد، چون هنگام خواب بايد فضاي آرامي حكمفرما باشد. 
محل تخت خود را با دقت انتخاب كنيد، به طوري كه ديد خوبي به طرف در داشته باشيد و پشت سرتان به جاي فضاي باز يا پنجره، ديوار محكمي باشد. 
اتاق كار شما 
 
 نكاتي در مطلب زير اشاره مي‌شود كه براي منازل شما مي‌تواند بسيار مفيد واقع شود. 
اتاق كار بايد هميشه تميز باشد، روزانه زباله‌ها را از آنجا خارج كنيد. 
سعي كنيد در كنار هر وسيله برقي يك گياه و گلدان براي تصيفه هوا قرار دهيد. چرا كه شادابي خاصي به اتاق كارتان مي‌بخشد. 
سعي كنيد ميز و صندلي‌هاي اتاق كارتان، دايره و بيضي باشند و نوك تيز نباشد. 
اتاقتان را هميشه مرتب نگهداريد چرا كه محيط نامرتب مزاحم فكر كردن شما مي‌شود. 
اينكه ميز تحريرتان در كجاي اتاق باشد، همچنين مرتب كردن وسايل روي آن نكته ‌اي مهم است . 
چيدمان وسايل را طوري انتخاب كنيد كه شادابي در اتاق‌تان به چشم بيايد. سعي كنيد جايي كه مي‌نشينيد، پشت سرتان ديوار و رو به پنجره باشد. 
براي تميزي منزل 
 
لكه‌هاي روغن روي كاغذ ديواري را مي‌توان با پودر تالك از ميان برد. مقدار زيادي پودر تالك را روي لكه‌ها بپاشيد و اجازه بدهيد مدتي بماند تا روغن جذب شود. سپس آن را با يك پارچه خشك پاك كنيد. در صورت احتياج اين عمل را تكرار كنيد. 
براي لكه‌گيري فرش و موكت مي‌توان از خمير ريش استفاده كرد چرا كه يك پاك‌كننده قابل دسترس مي‌‌باشد. كافي است آن را روي لكه بماليد و سپس با آب بشوييد. 
در مواردي كه آدامس به فرش و موكت چسبيده، از يخ استفاده كنيد بدين شكل كه قطعات يخ را روي آدامس قرار دهيد تا كاملا سخت و شكننده شود. آن‌گاه براي از بين بردن آثاري كه احتمالا باقي‌مانده، از يك ماده لكه پاك كن استفاده كنيد. 
پاك كردن اشك شمع از روي فرش و موكت و به‌طور كلي منسوجات كاري دشوار است كه اگر طريقه صحيح پاك كردن آن را ندانيد، با مشكل مواجه خواهيد شد اما شايد بپرسيد چه كاري بايد انجام داد... 
ابتدا يك پاكت كاغذي قهوه‌اي رنگ مثل پاكت ميوه‌ را روي نقطه موردنظر قرار دهيد، سپس يك اتوي داغ روي پاكت بگذاريد، پس از يك دقيقه، شمع به آن مي‌چسبد، اگر نچسبيد، اتو را بگذاريد، تا اين اتفاق بيفتد. 
براي تميز كردن كركره‌ها مي‌توانيد از دستكش يا جوراب‌هاي كهنه استفاده كنيد. براي اين منظور، هر يك از دستان خود را داخل يك لنگه جوراب يا دستكش فرو بريد سپس با يك دست، مايع مخصوص پاك‌كننده را روي كركره بماليد و با دست ديگر آن را خشك و تميز كنيد. 
اگر شيشه تلويزيون يا شيشه روي ميز و... خط افتاده، كافي است مقداري خميردندان روي آن بماليد، سپس با پارچه نرمي آن را صيقل دهيد. آثار خراشيدگي شيشه از بين رفته و تصوير تلويزيون شما بهتر خواهد شد 
عناصر یک اتاق خواب رمانتیک 
 
ایجاد یک اتاق خواب راحت و رمانتیک به معنای کنار هم قرار دادن اجزا به صورتی است که هم شما و هم همسرتان احساس ارامش و راحتی نمایید . بعضی از این اجزا عبارتند از رنگ ،نور ، مبلمان و دکور . برای ایجاد اتاق خواب رمانتیک به احساسات خود دقت کنید و ایده های مختلف را ازمایش نمایید و به احساسات شریک خود به این تغییرات نیز توجه نمایید . 
رنگ :
 
رنگ اثر عمیق و موثری بر ذهن شما دارد . حتی نگاه کردن به رنگها احساسات متفاوتی را در ما ایجاد می کند ، بنابراین در انتخاب رنگ برای اتاق خوابتان حساس باشید . 
قرمز رنگ عاشقانه و رویایی می باشد . استفاده از روتختی یا کوسن های قرمز در اتاق خواب به ایجاد محیط عاشقانه کمک می کند . البته اگر انسان عصبی مزاجی هستید از رنگ قرمز دوری کنید چون علاوه بر عشق ، قرمز تحریک کننده عصبانیت نیز می باشد. 
سبز و ابی ، رنگهای خودمانی و ارامش بخشی هستند و در اتاق خواب ایجاد حس راحتی می نمایند . سبز رنگ سنتی ازدواج و باروری است .
رنگ هایی که چندان مناسب یک اتاق خواب رمانتیک نمی باشند عبارتند از : سفید ، خاکستری ، صورتی و زرد . البته استفاده از انها در بعضی وسائل موردی ندارد اما به عنوان رنگ اصلی ایده جالبی نمی باشند . سفید و خاسکتری رنگ های بسیار ساده ای هستند و نوعی احساس خلسه و بی حالی ایجاد می کنند رنگ زرد به مقدار زیاد ، چشم را اذیت کرده و حس عصبانیت را برمی انگیزد . رنگ صورتی باعث ارامش و شادیست اما در نظر عموم این رنگ بسیار دخترانه است و ممکن است مرد از این موضوع احساس نارضایتی کند . 
 
نورپردازی 
 
نورپردازی یک راه سریع برای ایجاد احساسات در یک اتاق است . نورپردازی های درخشان و روشن اتاق را شاداب کرده و در فرد احساس شور و شادی ایجاد می کند اما اگر هدف شما ایجاد یک اتاق رمانتیک و خصوصی است استفاده از نورهای تیره مناسب تر می باشد .
یکی از راحت ترین راه ها استفاده از چراغهای رنگی به رنگهای تیره است . بعضی از این چراغها قابلیت تغییر رنگ دارند و می توانید هر زمان رنگ دلخواه را امتحان کنید .
می توانید از اباژورها و چراغ های تزیینی به رنگ های مختلف در اتاق استفاده نمایید بهترین گزینه رنگ های قرمز و سیاه می باشد . دقت کنید که نور سبز یا ابی اثر جالبی ندارد و حالت بیماری را القا می کند . در صورت تمایل به استفاده از این رنگ ها سعی کنید انها را در کنار مجموعه ای از رنگ های دیگر به کار ببرید .
استفاده از شمع های رنگی و معطر نیز ایده خوبی می باشد . 
دکوراسیون
 
برای ایجاد یک اتاق خواب رمانتیک در انتخاب وسائل دقت نمایید . تمام وسائل انتخابی باید زیبا و جذاب باشند .
استفاده از بعضی اثار هنری اتاق عاشقانه ای را ایجاد خواهد نمود . دیدن مناظر طبیعی و یا پرتره ها و تصویرهای انسانی جذاب و یا مجسمه های خوش فرم احساس خوبی را ایجاد خواهد نمود . از مناظر تخیلی و ناخوشایند بپرهیزید . 
مبلمان
 
مهم ترین وسیله در اتاق خواب همان تخت خواب می باشد . در یک اتاق خواب رمانتیک نقش این وسیله مشخص تر نیز خواهد بود . تخت باید زیبا و راحت باشد .
به تخت به چشم بوم نقشی نگاه کنید که با کوسن ها ، ملافه ها و تشک ها در حال نقاشی ان هستید .استفاده از پارچه های اطلسی یا ابریشمی ایده خوبی خواهد بود .
از تشک های کوتاه تر استفاده کنید و در اطراف تخت میزهای کوچک زیبا بگذارید و وسائل بزرگ مانند کمد را چشبیده به دیوار قرار دهید . 
استفاده از سایبان برای تخت نیز ایده جالب و جذابی است . 
دكوراسيون اتاق خواب 
 
اتاق خواب جايي است براي آسودن و كسب آرامش و انرژي مجدد براي يك روز كاري ديگر. انتخاب لوازم اتاق خواب و همچنين نوع چيدمان آن كمك زيادي به كسب اين آرامش و استراحت واقعي مي‌كند. 
در اين نوشتار سعي داريم مهم‌ترين نكات مربوط به دكوراسيون اين منطقه با اهميت خانه را توضيح دهيم. 
يكي از اصول اوليه چيدمان در اتاق‌ خواب مي‌گويد محل تخت بايد به گونه‌اي انتخاب شود كه پنجره نورگير حتما در سمت راست آن قرار گيرد. 
استفاده از كوسن‌هاي فراوان بر روي تخت‌هايي كه لبه بالايي بلندي دارند، بر زيبايي تخت مي‌افزايد. در سبك‌هاي كلاسيك بهتر است كه اين كوسن‌ها از همان جنس و بافت روتختي باشند. 
به هماهنگي موجود در بين اشيا و مبلمان بيشتردقت كنيد. بافت‌هاي روتختي و والان‌هاي پرده بهتراست از يك نوع، از يك طرح و از يك طيف رنگي انتخاب شودو حتي رول‌بوردهاي (نوارهاي تزييني ديواري) در قسمت بالايي ديوارها نيز از همان طيف رنگي باشد. 
هماهنگي ميان بافت‌ها يك سبك كلاسيك به محيط اتاق مي‌دهد. البته اگر در ميان اين هماهنگي، گاهي يكي از بافت‌ها و رنگ‌ها، كاملا متضاد و مكمل ديگر بافت‌ها ‌باشد، بر تنوع دكور اتاق افزوده شده و آن را از يكنواختي در‌ مي‌آورد.
توجه داشته ‌باشيد استفاده از روتختي‌هاي زيبا تنها ملاك زيبايي و راحتي اتاق نيست بلكه بايد به نرمي و لطافت آن هم توجه كنيد. همه اين موارد منجر به افزايش حس آسايش و راحتي در اتاق خواب مي‌شود. 
فرض کنيد:رنگ زمينه اتاق، كرم شكلاتي و گلبهي است. استفاده از دكورهاي چوبي تيره و متمايل به زرشكي، مكمل رنگ فضاي زمينه است. استفاده از روتختي براق، مانند هر بافت براق ديگر، علاوه بر اينكه نوعي حس تجمل‌گرايي را به ببيننده القا مي‌كند، با قرار گرفتن در كنار دكور چوبي تيره باعث مي‌شود زيبايي اين نوع چيدمان جلوه‌اي چند برابر بيابد. رنگ و طرح بافت‌هاي پارچه‌اي نيز مابين رنگ زمينه اتاق و دكور چوبي آن است. 
همين امر سبب شده است تا در محيط، تعادل برقرار شود. يادتان باشد كه يكي از ويژگي‌هاي سبك كلاسيك، استفاده از بافت‌هاي براق در كنار دكور چوبي تيره است. 
هر چه پهناي قاب تابلوها بيشتر باشد آن تابلو با دكور اتاق، هماهنگ‌تر شده‌ و هر چه پهناي قاب كمتر باشد، تنها نقاشي يا ساير آثار داخل قاب جلوه بيشتري خواهد داشت. 
همچنين، استفاده از تك‌مبل کمک مي کندتا فضايي صميمي و دلنشين در قسمتي از اتاق فراهم آيد. براي تفكيك اين فضا در كنار تك‌مبل مي توان از نور موضعي (آباژور) استفاده کرد. بهترين آباژورها دركنار تك مبل‌ها، آباژورهايي هستند كه نورشان به سمت پايين باشد. 
به اين ترتيب فضايي مناسب براي مطالعه واستراحت در شب پديد مي‌آيد. هر چه تعداد نورهاي موضعي در داخل اتاق بيشتر باشد، تفكيك فضاهاي داخلي بيشتر شده و به نظر مي‌رسد كه رعايت اين نكته براي اتاق خواب، مناسب است. 
استفاده از چراغ‌هاي آباژور كوتاه بر روي پاتختي‌ها، ميتواندفضايي رومانتيك‌ به وجود آورد و ضمنا اين امكان را به وجود مي‌آورد تا بتوانيد قبل از خواب به مطالعه بپردازيد. 
استفاده از فضاي سبز (گلدان، فلاور باكس و . . .)، قاب‌عكس‌هاي شخصي و تابلوهاي خط يا نقاشي مورد علاقه‌تان در اتاق خواب باعث افزايش نشاط و روحيه‌تان شده و روبه‌رو شدن با اين عناصر به ويژه در آغاز هر روز مي‌تواند انگيزه‌ شروع يك روز كاري را دو چندان كند.
بهتراست قاب عكس و تابلو نيز مطابق با دكورچوبي اتاق،چوبي انتخاب شود و همين امر باعث ايجاد هماهنگي بيشتر بين اجزاي داخلي اتاق مي شود. استفاده از قاب‌هاي فلزي متعدد در اتاق‌هايي كه دكور فلزي و فرفورژه دارند كاملا مناسب است و توصيه مي‌شود. معمولا براي زيباتر شدن جايگاه تخت‌هاي دو نفره در اتاق خواب بهتر است از تابلوهاي نقاشي بر روي ديوار بالايي تخت استفاده كنيد. 
اگر دوست داريد كه با يك تابلو و يا تنها يك قاب عكس، ديوار بالايي تخت را تزيين كنيد ترجيحا آن تابلو را پهن و به اندازه عرض بالاي تخت انتخاب كنيد. ولي اگر مي‌خواهيد از تعداد تابلوهاي بيشتري براي تزيين ديوار استفاده كنيد، مناسب‌تر اين است كه از تابلوهاي طولي يعني تابلوهايي با عرض كم و طول زياد استفاده كنيد. 
در اين نوع انتخاب، ترجيحا بايد سعي كنيد اندازه طولي تابلوها تقريبا برابر ارتفاع تخت از سطح زمين باشد.
 

مطالب مرتبط


    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn
    برچسب ها