چیدمان اتاق نشیمن

چیدمان اتاق نشیمن

 
 
هیچ وقت خانه ای بدون اتاق نشیمن خانوادگی مناسب به نظر نمیرسد . بنابراین وقتی می خواهید یک طراحی را انجام دهید حتماً توجه کنید که خیلی دلگیر به نظر نرسد
در یک اتاق نشیمن به اولین نکاتی که باید توجه کنید، فضای کافی و احتیاجات افراد خانواده است. مانند : تماشا کردن تلویزیون ، صحبت کردن با اعضای خانواده و یا مکان بازی کردن بچه ها.
اگر میخواهید اتاق نشیمن شما یک اتاق مطالعه هم باشد ، لامپ گوشه اتاق را فراموش نکنید.
در مقابل اگه از آن به عنوان اتاق بازی بچه ها هم مورد استفاده قرار میگیرد از مبلمان بزرگ استفاده نکنید چون این چیدمان باعث پر شدن اتاق می شود و نمی توانند راحت بازی کنند.
اتاق نشیمن همیشه مرکز تجمع افراد خانواده است بنابراین بهتراست که دارای فضای زیادتر باشد و تهویه هوا هم به راحتی در آن انجام شود تا بیش از حد گرم نگردد.
از مبلمان برای زیباتر کردن یک اتاق استفاده می شود . بنابراین در مرحله اول حتماً اندازه اتاق را مد نظر داشته باشید . پوشاندن فضای اتاق با مبلمان قانون نیست ، مخصوصاً اگر فضای اتاق کوچک باشد .
اگر می خواهید یک اتاق کلاسیک داشته باشید از مبلمان سفید استفاده کنید.
حتما در چیدن مبلمان به شرایط هم دقت داشته باشید . اگر اتاق مربوط به بازی بچه ها نیست می توانید مبلمان و میز را وسط تر قرار دهید .
لوازم تزئیینی را فراموش نکنید .آنها به زیبایی خانه می افزایند . برای تزئین اتاق نشیمن خانوادگی تان می توانید از سرامیک طرح دار و یا نقاشی های روی دیوار هم بهره ببرید.
 
 
چیدمان اتاق پذیرایی:
داشتن تنوع در ایجاد دکوراسیون خانه یک رسالت بر دوش اعضای خانواده است، با تنوع در دکوراسیون داخلی خانه، فضایی پر انرژی برای خود بسازید. ما به شما در طراحی چیدمان دکورسیون داخلی خانه کمک می کنیم ازجمله چیدمان های مورد توجه در تمام خانه ها چیدمان اتاق پذیرایی است، ما ایرانی های مهمان نواز همواره بهترین امکانات خانه را در سالن پذیرایی خود استفاده می کنیم، با این وجود و طبق رسوم گذشته، دکوراسیون اتاق پذیرایی بیش از هر جای دیگر در خانه مورد توجه قرار می گیرد، به یاد دشته باشید بهترین مهندس و طراح در دکوراسیون داخلی خانه ی شما، خود شما هستید و ما تنها قصد داریم ایده های نو در سراسر جهان را به شما نشان دهیم تا بهتر بتوانید از سلیقه ی خودتان استفاده کنید، این شما و این چند طراحی از چیدمان اتاق پذیرایی.
به یاد داشته باشید گاهی یک طرح ساده می تواند به دکوراسیون پذیرایی خانه ی شما جلوه ای ویژه ببخشد.
 
دکوراسیون پذیرایی متفاوت :
دکوراسیون پذیرایی متفاوت می تواند با اجرای چند ایده جدید و متفاوت صورت گیرد. یکی از ویژگی های اتاق پذیرایی متفاوت را می توان جلب توجه و تاثیر پذیری آن در بین میهمانان دانست که بیش از دکوراسیون های معمول و سنتی می تواند دکوراسیون داخلی منزل شما را دگرگون سازد. طراحی دکوراسیون پذیرایی متفاوت و شیک این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید به راحتی نوع رابطه خود با دوستانتان را انتخاب نمایید. اگر شما به دنبال یک فضای دوستانه و صمیمی باشید و یا اینکه اتاق پذیرایی مدرن و رسمی را برای خانه خود برگزینید می توانید با طراحی های متفاوت و غیر معمول با خواسته خود برسید. ما تصمیم گرفتیم با به نمایش درآوردن چند دکوراسیون پذیرایی متفاوت و مدرن در ادامه شما را با اید های جدید و نو و البته متفاوت و غیر معمول در طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی آشنا سازیم.
 
 
چیدمان مبل و تلویزیون برای یک اتاق نشیمن و پذیرایی چگونه باشد؟
شما هم اگر از جستجوی بی نتیجه درباره چیدمان مبل خانه تان و خواندن مقالات ترجمه شده بی ربط به خانه های ایرانی خسته شده اید این مطلب نت دکور را تا انتها بخوانید. 
می گویند مبلمان (sofa) را انگلیسی ها ابداع کردند. در قدیم در تمامی خانه های اروپائیان شومینه وجود داشت و چیدمان مبلیمان نسبت به شومینه طراحی می شد ولی امروزه شومینه جایگاه قبلی خود را ندارد و تلویزیون مرکز توجه و نقطه کانونی شده است.
نت دکور – با توجه به اینکه اکثر خانه های ایرانی کوچک هستند و اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی از میهمان یکی شده است در این مطلب به بهترین چیدمان مبل برای اتاق های نشیمن و پذیرایی می پردازیم.
در چیدمان یک اتاق پذیرایی و نشیمن مهم‌ترین نکته انتخاب نقطه کانونی است. یعنی قسمتی که  بیش از همه مورد توجه است. چون امروزه در خانه های ایرانی تلویزیون بجای شومینه مرکز توجه است باید آن را در مرکز فضای نشیمن قرار دهید و چیدمان مبل را باید حول آن نقطه کانونی(تلویزیون) قرار دهید
در اتاق های نشیمن و پذیرایی باید به گونه‌ای مبل‌ها را قرار دهید تا روبه‌روی هم واقع شوند و مهمان‌هایتان بصورت فیس تو فیس به گفتگو با یکدیگر ترغیب شوند. با توجه به اینکه برنامه های تلویزیون برای شما و مهمانانتان می تواند جالب باشد از تلویزیون و زاویه قرار دادن مبل‌ها نسبت به آن غافل نباشید. اما دقت کنید اتاق نشیمن و پذیرایی شما سینما نیست که مبلها را بصورت ردیفی روبروی تلویزیون قرار دهید.
اگر اتاق‌نشیمن و پذیرایی به اندازه کافی بزرگ است، برای راحتی بیشتر می توانید مبلها را دو تا دو تا قرار دهید. با صندلی‌ها و مبل استیل دایره را گسترش دهید اما همچنان صمیمیت را حفظ کنید.
اگر در اتاق نشیمن از کاناپه استفاده می‌کنید، کج قرار دادن آن در فضا ایده جدیدی است . البته سایر مبل‌ها را هم تغییر زاویه دهید تا فضا وسیع‌تر به نظر آید. این به طراحی اتاق پذیرایی و نشیمن شما هم بستگی دارد.
در جریان باشد مبلمان‌هایتان مخصوصا آنهایی که رویه چرمی دارند را نزدیک بخاری یا رادیاتور و همچنین تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید زیرا به مرور زمان و بر اثر حرارت چرم مبل خشک شده و ترک می‌خورد. علاوه بر این مبل‌هایی که روکش پارچه‌ای دارند هم در مقابل تابش مستقیم نور خورشید تغییر رنگ خواهند داد.
نت دکور ،شما هم شنیدید که می گویند رنگ سفید فضا را بزرگتر نشان می دهد و این باعث شده اکثر خانه های ایرانی یکدست سفید یا استخوانی باشد . درست است که رنگ سفید فضای اتاق را بازتر نشان می دهد ولی سفید یکنواخت بسیار کسل کننده است.
برای اینکه اتاق نشیمن شما یکنواخت و کسل کننده نباشد بهتر است یک دیوار را از رنگ های گرم مثل قرمز و نارنجی استفاده کنید سپس بقیه دیوارها را سفید کنید. حالا برای اینکه مبل مان شما بیشتر بچشم بیاید می توانید رنگ مبل را متضاد رنگ دیوار پشتی آن در نظر بگیرید.  
از چه نوع لامپی برای اتاق نشیمن استفاده می کنید؟ لامپهای کم مصرف موجود در بازار در دو نوع نور زرد و نور سفید عرضه می شوند.
نت دکور – لامپ ها با نور زرد به تنهایی باعث می شوند رنگ های دیوارهای اتاق و لوازم کمی تیره تر از رنگ اصلیشان بنظر برسند و این موضوع باعث می شود فضای کوچک شما کوچکتر دیده شود. لامپهای با نور سفید فضا را بازتر و بزرگتر نشان می دهند ولی نور سفید به تنهایی کمی یکنواخت و کسل کننده است
نور طبیعی، بهترین و مناسب‏ترین نوری است که یک خانه می‌تواند داشته باشد. نور طبیعی روز بیشترین سازگاری را با بدن انسان دارد. بهترین نوع روشنایی مصنوعی هم روشنایی نزدیک به نور طبیعی روز یعنی ترکیبی از نور زرد و سفید است. در صورت استفاده از نور مصنوعی بهتر است از نورهای تک رنگ استفاده نکنید و با استفاده از لامپ‏هایی با نور زرد در کنار لامپ‏هایی با نور سفید ترکیبی نزدیک به روشنایی طبیعی روز در خانه ایجاد کنید.
 
مطالب مرتبط

    [{article_score_num} :1
    [{article_score} :9 از 10]
    {article_score_pls} :

    تصاویر این صفحه
    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn